Punkt potwierdzania profili zaufanych w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu
10 maja 2022fot. Radio Rodzina
Starosta Roman Potocki wychodząc naprzeciw pytaniom i potrzebom mieszkańców powiatu wrocławskiego przyczynił się do powstania w Starostwie Powiatowym we Wrocławiu Punktu Potwierdzania Profili Zaufanych – można w nim potwierdzić, przedłużyć ważność lub unieważnić profile zaufane ePUAP.
Profil zaufany to zestaw informacji identyfikujących i opisujących osobę będącą użytkownikiem konta na ePUAP, który został w wiarygodny sposób potwierdzony przez organ administracji publicznej pełniący funkcję „punktu potwierdzającego”.
W celu uzyskania profilu zaufanego należy:
– założyć konto na epuap.gov.pl albo na pz.gov.pl gdzie wraz z założonym kontem zostanie złożony wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.
– udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do wybranego przez siebie „punktu potwierdzającego” celem potwierdzenia swojej tożsamości.
– kiedy użytkownik nie ma jeszcze potwierdzonego profilu zaufanego, powinien zalogować się na posiadane konto na ePUAP, a następnie wypełnić oraz wysłać „wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.
Profil zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują jego posiadacza w elektronicznych usługach podmiotów publicznych. Te dane to: imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL.
Za pomocą profilu zaufanego potwierdzisz swoją tożsamość w internecie oraz podpiszesz wniosek, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.
Profilem zaufanym możesz wysłać dokumenty i wnioski za pomocą portalu Platforma Usług Elektronicznych (PUE).
Potwierdzisz Profil Zaufany w Wydziale Obsługi Starostwa Powiatowego We Wrocławiu na parterze po lewej stronie wejścia głównego do budynku.
Osoby potwierdzające profil zaufany:
Główny Specjalista w Wydziale Obsługi Dominika Krause – 71 72 21 881
Pomoc Administracyjna w Wydziale Obsługi Jakub Kuczkowski – 71 72 21 885
Podinspektor w Wydziale Obsługi Natalia Nowicka – 71 72 21 882