MPK oddaje do użytku ważny komunikacyjnie fragment placu Jana Pawła II wraz z wyremontowanym torowiskiem w Podwalu oraz ulicy Mostowej. Zakończenie tych prac pozwoli na rozpoczęcie piątego i ostatniego etapu: remontu rozjazdów oraz torowiska w Podwalu od strony pl. Orląt Lwowskich.
Zmiany na tym ważnym skrzyżowaniu nastąpią w weekend 21-22 maja. Organizacja ruchu w okolicach mostu Sikorskiego wróci do normy, za to inaczej będzie wyglądać na Podwalu i w południowej części placu.
– Kluczową i gigantyczną inwestycję w komunikacyjnym sercu miasta przeprowadzamy bez zamykania całego skrzyżowania dla ruchu. To wielkie wyzwanie – przyznaje Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Dlatego podzieliliśmy przedsięwzięcie na pięć etapów. Skończyliśmy czwarty i rozpoczynamy ostatni. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, nie notujemy żadnych opóźnień.
Czwarty etap polegał na wymianie rozjazdów pozwalających jechać tramwajom na wprost lub skręcać z Podwala w ul. Ruską oraz z ul. św. Mikołaja w Podwale. Torowisko prowadzące do mostu Sikorskiego jest już nowe, tak jak i za mostem w ul. Mostowej do ul. księcia Witolda – to łącznie około 300-metrowy odcinek. MPK nie prowadziło prac na samym moście, bowiem jest on w najbliższych latach przeznaczony do gruntownego remontu, podczas którego m.in. zostanie wymienione torowisko.
Wyremontowany odcinek stanowi teraz połączenie pl. Jana Pawła II z budowaną trasą tramwajową na Popowice. Warto przypomnieć, że w poprzednich etapach plac zyskał nowe skrzyżowania torowisk, nowe rozjazdy i zwrotnice od strony ul. Legnickiej oraz ulic Ruskiej i św. Mikołaja. Zapewnia to płynną i bezpieczną jazdę nie tylko dla tramwajów, ale również dla samochodów i rowerów – nawierzchnia w pobliżu szyn jest równa, betonowa.
Dla kierowców
Po rozpoczęciu V etapu kierowcy jadący od strony pl. Orląt Lwowskich będą mieli do dyspozycji jeden pas, z którego możliwy będzie skręt w lewo w ul. Legnicką, jazda na wprost Podwalem lub skręt w prawo w ul. Ruską. Z ul. św. Mikołaja niemożliwy będzie skręt w lewo w Podwale. Pozostałe kierunki pozostaną przejezdne, jednak należy liczyć się z inną trajektorią pasów biegnących od ul. Legnickiej do ul. Ruskiej.
Dla pasażerów
Zmiany dotyczyć będą komunikacji miejskiej. Między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II nie będą kursować tramwaje.
Trasę zmieni linia nr 31:
GAJ – Świeradowska – Bardzka – Hubska – Gliniana – Borowska – Stawowa – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – pl. Orląt Lwowskich – Marchijska – Śrubowa – Złotoryjska – Legnicka – Milenijna – Pilczycka – TARCZYŃSKI ARENA (KRÓLEWIECKA).
TARCZYŃSKI ARENA (KRÓLEWIECKA) – Pilczycka – Milenijna – Legnicka – Złotoryjska – Śrubowa – Marchijska – pl. Orląt Lwowskich – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Stawowa – Borowska – Gliniana – Hubska – Bardzka – Świeradowska – GAJ.
Trasa linii nr 32:
GAJ – Świeradowska – Bardzka – Hubska – Gliniana – Borowska – Stawowa – Piłsudskiego – pl. Orląt Lwowskich – Marchijska – Śrubowa – Złotoryjska – Legnicka – Milenijna – Pilczycka – Kozanowska – Dokerska – KOZANÓW (DOKERSKA).
KOZANÓW (DOKERSKA) – Dokerska – Kozanowska – Pilczycka – Milenijna – Legnicka – Złotoryjska – Śrubowa – Marchijska – pl. Orląt Lwowskich – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Stawowa – Borowska – Gliniana – Hubska – Bardzka – Świeradowska – GAJ.
Tramwaje linii 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 15, 16, 17, 20, 23, 33, 70 i 74 kursują po dotychczasowych trasach.
Autobus linii 102 wraca na stałą trasę przejazdu:
PL. JANA PAWŁA II – Sokolnicza – Sikorskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Rybacka – Zachodnia – Legnicka – Milenijna – Pilczycka – Rondo Bartoszewskiego – Maślicka – Główna – Stabłowicka – Starogajowa – Wojanowska – Rondo Bezruczki – Fieldorfa – Kosmonautów – KOSMONAUTÓW (SZPITAL).
KOSMONAUTÓW (SZPITAL) – Fieldorfa – Rondo Bezruczki – Wojanowska – Starogajowa – Stabłowicka – Główna – Maślicka – Rondo Bartoszewskiego – Pilczycka – Milenijna – Legnicka – Zachodnia – Rybacka – Legnicka – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Sokolnicza – PL. JANA PAWŁA II.
Autobus linii 103 wraca na stałą trasę przejazdu:
PL. JANA PAWŁA II – Sokolnicza – Sikorskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Rybacka – Zachodnia – Poznańska – Długa – Starogroblowa – Popowicka – Pilczycka – Rondo Bartoszewskiego – Maślicka – Główna – Stabłowicka – PRACZE ODRZAŃSKIE.
PRACZE ODRZAŃSKIE – Stabłowicka – Główna – Maślicka – Rondo Bartoszewskiego – Pilczycka – Popowicka – Starogroblowa – Długa – Poznańska – Zachodnia – Rybacka – Legnicka – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Sokolnicza – PL. JANA PAWŁA II.
Linia 109
Autobusy będą kończyły i rozpoczynały kursy na przystanku „pl. Solidarności ” nr 10532.
Linia 250
DWORZEC GŁÓWNY – Peronowa – Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Nowowiejska – Jedności Narodowej – Słowiańska – Trzebnicka – pl. Powstańców Wielkopolskich – Chrobrego – Łokietka – Drobnera – Dubois – most Mieszczański – Dmowskiego (nawrót) – Księcia Witolda – Mostowa – most Sikorskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Podwale – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Kościuszki – Świdnicka – Powstańców Śląskich – Swobodna – Borowska – Peronowa – DWORZEC GŁÓWNY.
Autobusy linii 250 na zmienionym odcinku trasy będą zatrzymywały się na następujących przystankach:
Kierunek Dworzec Główny:
Pomorska (30654)
Dmowskiego NŻ (10556)
pl. Jana Pawła II (10534)
pl. Orląt Lwowskich NŻ (110274)