Site icon Radio Rodzina

Letnie wyprzedaże – UOKiK o reklamacjach i zwrotach

Fot. pixabay.com

Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiemy decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić nas do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują konsumentom w sezonie letnich obniżek.

Mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2022/07/01-uokik.mp3

Prezes UOKiK przypomina, iż kupującym przysługują prawa z tytułu rękojmi bądź gwarancji towaru.

https://www.radiorodzina.pl/wp-content/uploads/2022/07/02-uokik.mp3

Informacje w stylu „produkty przecenione nie podlegają reklamacji” są bezprawne – informuje urząd. Reklamację składamy u sprzedawcy, najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas.

mat. pras. / UOKiK

Exit mobile version