Kolejny z wrocławskich mostów czeka na swoją kolej, by zostać wyremontowany. Modernizacja obejmie między innymi wzmocnienie konstrukcji, wymianę nawierzchni chodnika i odnowienie balustrad. Dlaczego most trafia do remontu, czy czekają nas utrudnienia drogowe, jakie trudności mogą wystąpić w trakcie realizacji inwestycji? O tym w dalszej części materiału.
Ostatni remont tego mostu miał miejsce ponad 30 lat temu. Zgodnie z badaniami Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, most jest w złym stanie. Świadczy o tym też fakt, że obecnie na moście jednocześnie może znajdować się tylko jeden tramwaj.
O powodach decyzji w sprawie modernizacji tej przeprawy mówi Klaudia Piątek ze ZDiUM we Wrocławiu.
Proces remontu jest na bardzo wczesnym etapie. Obecnie prowadzone jest postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej, a wykonawca będzie miał około 12 miesięcy na przedstawienie gotowego projektu. W założeniach projektu Most Piaskowy ma umożliwiać przejazd minimum 2 tramwajów jednocześnie.
Mieszkańców, którzy mogliby odczuwać niepokój w związku z możliwymi utrudnieniami drogowymi, uspokajamy. Samo projektowanie ma potrwać rok, a dopiero później podejmowane będą dalsze decyzje, w tym o finansowaniu, wyborze wykonawcy i samych pracach remontowych.
Istotną informacją jest też ewentualna konieczność zamknięcia przejazdu przez most i zbieg prac z innymi inwestycjami tego typu w tym regionie miasta. Ze względu na czas potrzebny na same przygotowania, remont tej przeprawy będzie miał miejsce po zakończeniu dotychczasowych prac modernizacyjnych przy pozostałych obiektach.
Jakie utrudnienia mogą czekać wykonawcę w zakresie samych prac remontowych? Przede wszystkim trzeba brać pod uwagę fakt, że miejsce to zostało wpisane do rejestru zabytków. Realizacja tego przedsięwzięcia będzie wymagała dbałości o każdy szczegół architektoniczny i historyczny. Zakres prac obejmie wzmocnienie konstrukcji mostu i poprawienie jego nośności do 40 ton, wymianę skorodowanych elementów z zachowaniem zabytkowych nitowań, renowację balustrad i nie tylko.
inf. T. Król