Powrót do stacjonarnego nauczania, integracja i wsparcie uczniów przybyłych do Polski jako uchodźcy w Ukrainy, a także nowe projekty związane z oświatą — to część wyzwań związanych z nowym okresem dydaktycznym, o których rozmawialiśmy z wiceministrem Edukacji i Nauki Wojciechem Murdzkiem.
Pandemia COVID19 jest jednym z precedensowych wyzwań, przed którymi stanęły polskie instytucje oświaty. Jaki był bezpośredni wpływ pandemii na sposób nauczania w Polsce? Mówi Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki, Pełnomocnik Rządu do spraw reformy funkcjonowania instytutów badawczych, wiceminister Wojciech Murdzek.
Cyfrowy kontakt z nauczycielami, rówieśnikami i długotrwałe zamknięcie w domu, miało wpływ na psychikę dzieci.
Kolejnym wyzwaniem, które pojawiło się w lutym tego roku, jest napływ uczniów z ogarniętej wojną Ukrainy.
Wśród projektów, które mają udoskonalić system edukacji i umożliwić dostarczenie gospodarce wysokiej klasy specjalistów w dziedzinach nowoczesnych technologii, jest utworzenie branżowych centrów umiejętności.
Jakie życzenia dedykowane środowisku dolnośląskiej (i nie tylko) kadry nauczycielskiej i akademickiej?
POSŁUCHAJ CAŁEJ ROZMOWY: