We Wrocławiu powstało pięć punktów, które umożliwiają uczniom z Ukrainy wzięcie udziału w zajęciach szkolnych w formie zdalnej. W bezpiecznych i komfortowych warunkach kontynuują naukę w szkołach działających na terenie objętej wojną ojczyzny. Projekt realizowany jest we współpracy Wrocławia z UNICEF-em.
Przedsięwzięcie przedstawił nam Jarosław Delewski, dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Miasta Wrocławia.
72 miejsca w 5 lokalizacjach zostało przygotowanych dla dzieci z Ukrainy. Motywacją do uruchomienia inicjatywy jest napływ około 11 000 uczniów i konieczność umożliwienia dalszej nauki tym z nich, którzy nie decydują się na naukę w polskim systemie edukacji.
W jakich lokalizacjach powstały Centra Nauki Zdalnej?
Zapytaliśmy Annę Yaremchuk, koordynatorkę CNZ o to, jak wygląda edukacja uczniów, którzy musieli opuścić mury swoich szkół w ucieczce przed zagrożeniem ze strony Rosji.
Powstanie tego typu miejsc ma spore znaczenie dla dzieci, które po przybyciu do Wrocławia często nie opuszczały swoich miejsc pobytu.
Systemy edukacji na Ukrainie i w Polsce różnią się od siebie, szczególnie w zakresie ilości klas.
Z przygotowanych 72 miejsc, zajętych zostało już 55.
Poprosiliśmy Stasa — jednego z uczniów, by podzielił się z nami informacjami na temat tego, jak wygląda jego dzień w Centrum Nauki Zdalnej.
Pięć punktów, w których ukraińscy uczniowie mogą uzyskać wsparcie w dostępie do lekcji w rodzimych placówkach edukacyjnych to:
- Centrum Kreatywności Talent, ul. Jedności Narodowej 115,
- Młodzieżowy Dom Kultury Fabryczna, ul. Zemska 16a,
- Młodzieżowy Dom Kultury Krzyki, ul. Powstańców Śląskich 190,
- Młodzieżowy Dom Kultury Śródmieście, ul. Dubois 5,
- Młodzieżowy Dom Kultury im. Mikołaja Kopernika (zajęcia w SP nr 2 ul. Komuny Paryskiej 36 – 38).