Od nowego roku czekają nas zmiany w prawie konsumenckim. Jak mówi powiatowy rzecznik konsumentów będzie to nie tylko rewolucja dla konsumentów, ale i przedsiębiorców. Tłumaczymy, na czym polegają zmiany, które dotkną m.in. cyfrowych usług.
Mówi Grzegorz Miś – powiatowy rzecznik konsumentów
Spore zmiany czekają nas w reklamacji. Znika m.in. rękojmia z kodeksu cywilnego dot. konsumentów.
Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
Dotychczas konsument składający po raz pierwszy reklamację z tytułu rękojmi miał prawo skorzystać z jednego z czterech uprawnień: obniżenia ceny wadliwego towaru, odstąpienia od umowy, naprawy albo wymiany towaru na wolny od wad.
uokik.gov.pl