Site icon Radio Rodzina

Od jutra Urbancard odblokujesz w Internecie

Zablokowana plastikowa karta płatnicza i niemożność opłacenia przejazdu? Do tej pory, by odblokować, trzeba było jechać osobiście do punktu obsługi Wrocławskiej Karty Miejskiej Urbancard. Od teraz będzie to dużo prostsze.

Od stycznia do sierpnia 2022 roku na 16.314.625 transakcji było 1314 przypadków zablokowania plastikowej karty debetowej czy kredytowej. Dla tych przeszło tysiąca osób wiązało się to często z koniecznością wizyty w jednym z punktów obsługi Wrocławskiej Karty Miejskiej Urbancard. Można było tego uniknąć wyrabiając sobie numer token do karty. Od teraz, by odblokować, wystarczy dostęp do komputera.

Miasto usprawnia system Urbancard i wprowadza kolejne pro klienckie rozwiązania. Od 16.12.2022 będzie można korzystać z nowej funkcjonalności. – Dążymy do tego, aby system był intuicyjny, prosty w obsłudze i przyjazny dla pasażerów wrocławskiej komunikacji miejskiej. We współpracy z Mennicą Polską, będącej operatorem systemu biletowego we Wrocławiu, wprowadziliśmy nową funkcjonalność – możliwość spłaty zadłużenia i odblokowania przez Internet karty płatniczej – tłumaczy Aleksander Łoś, zastępca dyrektora Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Jak to zrobić?

Jeśli twoja plastikowa karta płatnicza została zablokowana w kasowniku w pojeździe komunikacji miejskiej podczas próby zakupu biletu, w prosty sposób możesz ją odblokować. Wystarczy wejść w zakładkę „historia biletów nabytych w kasownikach” na stronie www.urbancard.pl. Następnie, należy wprowadzić numer i datę ważności karty, aby ją zweryfikować. W kolejnym kroku pobieramy całą historię biletów nabytych w kasownikach, i – w przypadku występowania zadłużenia – mamy możliwość spłaty należności, odblokowując tym samym kartę płatniczą.

Przypadków zablokowania kart płatniczych w systemie Urbancard jest coraz mniej. Większość z 1314 tegorocznych zdarzeń spowodowały trzy możliwe przyczyny: brak środków na karcie, przekroczenie limitu transakcji bezpinowych bądź przekroczenie limitu kwotowego dla transakcji bezpinowych.

Wcześniej miasto wprowadziło, we współpracy z operatorem systemu, inne usprawnienia:

– maj 2021: umożliwienie pasażerom sprawdzenia historii nabytych biletów poprzez stronę internetową http://urbancard.pl/historia,

– październik 2021: umożliwienie pasażerom sprawdzenia w kasowniku historii nabytych biletów,

– listopad 2021: umożliwienie wygenerowania na stronie internetowej Urbancard numeru token zbliżeniowej karty płatniczej (numer token jest niezbędny do procedowania spraw reklamacyjnych – wcześniej trzeba było się udać do biura obsługi klienta Urbancard).

Aby otrzymać URBANCARD należy złożyć wniosek o wydanie karty osobiście w jednym z 5 Biur Obsługi Klienta URBANCRD lub poprzez stronę internetową www.urbancard.pl. Wyrobione karty można odebrać w jednym z Biur Obsługi Klienta po upływie 2 dni roboczych od daty przyjęcia wniosku. W przypadku składania wniosku o kartę imienną należy dołączyć swoje aktualne zdjęcie (np. do legitymacji szkolnej/studenckiej, paszportu lub dowodu osobistego) w formacie JPEG, PNG, GIF (plik max. do 500 kb). Zdjęcie do URBANCARD można również wykonać (nieodpłatnie) w Biurach Obsługi Klienta URBANCARD.

mat. prasowe

Exit mobile version