Przedostatni etap jednej z najważniejszych inwestycji drogowych na Dolnym Śląsku został oddany do użytku. Uruchomiony dzisiaj odcinek WOW Łany — Długołęka to 10 kilometrów drogi dla ruchu samochodowego oraz obiektów inżynieryjnych takich jak estakady, skrzyżowania oraz ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Koszt inwestycji to 165 milionów złotych.
Marszałek Województwa Dolnośląskiego — Cezary Przybylski, podkreślił znaczenie zakończonego etapu WOW dla ruchu w regionie Wrocławia.
By w pełni zamknąć pierścień obwodnic, które mają wyprowadzić sporą część ruchu z Wrocławia, brakuje jeszcze domknięcia w postaci odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia przebiegającego przez Wysoką. Mówi Krzysztof Maj, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Finansowanie inwestycji składało się ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska, budżetu państwa oraz województwa dolnośląskiego. O szczegółach mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
W procesie realizacji przedsięwzięcia, konieczne było zminimalizowanie wpływu prac budowlanych na życie okolicznych mieszkańców, kierowców i cenny teren przyrodniczy, zaznacza Paweł Górecki – dyrektor kontraktu firmy Kobylarnia S.A.
Wójt gminy Długołęka – Wojciech Błoński, podkreślił, że zakończenie budowy to z jednej strony zmniejszenie uciążliwości w postaci korków i utrudnień drogowych, które dotykały mieszkańców gminy przez ostatnie miesiące, a z drugiej strony istotne poprawienie sytuacji komunikacyjnej regionu.
Nowy odcinek WOW poprawi jakość podróżowania w obrębie gminy, jak również będzie miał wpływ na sytuację ekonomiczną w powiecie wrocławskim, co zaznaczył wójt gminy Czernica – Włodzimierz Chlebosz.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Po jej wybudowaniu cała trasa będzie liczyła około 30 km długości i razem z istniejącą Autostradową Obwodnicą Wrocławia stworzą komunikacyjny ring, który ułatwi komunikację drogową zarówno dla ruchu tranzytowego, jak i lokalnego, miejskiego i aglomeracyjnego.