Miasto podsumowuje ostatnie 15 lat z zakresu polityki rowerowej. Informacja zbiegła się z decyzją wrocławskiego oficera rowerowego, Daniela Chojnackiego o rezygnacji z funkcji. Od marca zastąpi go Katarzyna Kusowska.
Budowa blisko 250 km nowych dróg rowerowych we Wrocławiu, stworzenie publicznych parkingów dla rowerów (wcześniej nie było ich wcale) i zmiana podejścia mieszkańców do roweru jako środka transportu – to część dokonań, jakie udało się zrealizować przez ostatnie lata.
Tłumaczy Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia.
Urzędnik pełnił swoją funkcję przez 15 lat. Do Wrocławia przyjechał z Irlandii, gdzie realizował miejską politykę rowerową w Cork. Gdy ratusz powoływał stanowisko, zaprosił Daniela Chojnackiego do współpracy.
Na stanowisku zastąpi go Katarzyna Kusowska – pracująca obecnie w Zespole ds. Mobilności Aktywnej w magistracie, związana również ze stowarzyszeniem Akcja Miasto. Co będzie dla niej priorytetem?
Jak informuje miasto, do 2030 roku rowerzyści mają stanowić 30% transportu we Wrocławiu. Obecnie poziom ten wynosi niespełna 6%.
Powodem rezygnacji oficera rowerowego jest przeprowadzka do innego miasta.