Edukacja z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu

fot. Radio Rodzina

27 stycznia w Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu otworzono Pracownię Innowacyjnej Edukacji Medycznej. System pozwala poznać i przećwiczyć w wirtualnym świecie procedury diagnostyczno-terapeutyczne, z jakimi przyszły medyk będzie musiał zmierzyć się w rzeczywistości. 

Nowe narzędzie edukacyjne przedstawił dr hab. n. med. Robert Zymliński z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.

Nowy system umożliwia przećwiczenie bardzo wyszukanych sytuacji medycznych.

Otwarta architektura narzędzia pozwala na łatwe zaadaptowanie go do konkretnej grupy użytkowników.

Dr n. o zdr. Paweł Gawłowski podkreśla, że symulacja umożliwia udział w ćwiczeniach nawet 6 studentów i prowadzącego zajęcia jednocześnie.

Stworzone narzędzie może służyć nie tylko w procesie edukacyjnym studentów, ale również być wykorzystywane do szkolenia służb mundurowych takich jak wojsko lub straż pożarna. Mówi dr hab. n. med. Robert Zymliński.

Nowe technologie pozwalają skrócić czas nauczania. Przy stanowiskach komputerowych kilkunastu studentów może jednocześnie opanować określoną, powtarzalną procedurę. Jest to absolutnie niemożliwe przy nauce tradycyjnej, z zaangażowaniem pacjentów. W nowej pracowni możliwe jest także kształcenie zespołów interdyscyplinarnych: studenci różnych kierunków mogą ćwiczyć w jednym czasie, wykonując czynności i procedury zgodne z ich późniejszymi kompetencjami zawodowymi.

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content