Remonty torowisk i sieci trakcyjnej, zwiększenie zatrudnienia, modernizacja zajezdni, poprawa punktualności czy unowocześnienie taboru. To tylko niektóre z wyzwań stojących przed MPK Wrocław. Przewoźnik przedstawił plany na 2024 rok.
Ostatnie lata stały pod znakiem programu TORYwolucja, w ramach którego wrocławskie MPK zrealizowało na terenie miasta blisko 60 inwestycji za ponad 300 milionów zł. To nie koniec działań w tym zakresie.
– Nie zatrzymujemy się i kontynuujemy realizowanie zadań mających na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa naszych pasażerów – mówi Witold Woźny, prezes spółki.
W ramach umów podpisanych z firmami Modertrans oraz z bydgoską Pesą, przewoźnik zakupił kolejne tramwaje. Pierwszy z nich dotrze do Wrocławia już w lutym. – dodaje prezes.
Wyzwaniem dla MPK Wrocław jest też zasilenie braków kadrowych. Na ten moment brakuje około stu prowadzących pojazdy. Sposobem mają być atrakcyjne wynagrodzenia (zaczynające się po podwyżkach od kwoty 7 tys. zł brutto) – tłumaczy Witold Woźny.
Spółka prowadzi aktualnie wielotorowe działania mające na celu pozyskania nowych motorniczych i kierowców. Wrocławskie MPK pojawia się na targach pracy, prowadzi kampanię rekrutacyjną w tramwajach i autobusach oraz w sieci.