To kolejna wielka inwestycja Wrocławia. W 2025 roku mają tędy pojechać wydzieloną trasą autobusy, a w przyszłości miasto chce uruchomić połączenia tramwajowe. Żeby było to możliwe, polski rząd musi uregulować przepisy związane z przecinaniem się linii kolejowej i tramwajowej.
Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod korytarz będzie już częściowo betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami.
Inwestycja kosztuje ponad 42 miliony złotych. Środki pochodzą m.in. z Polskiego Ładu.
O budowie trasy TAT na Jagodno mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Posłuchaj: