Sztuczna inteligencja w medycynie i edukacji
28 maja 2024fot. Radio Rodzina
Ponad 200 uczestników z całej Polski wzięło udział w konferencji „MedTech czy TechMed. Driven by AI”, która poświęcona była zastosowaniu sztucznej inteligencji w medycynie i edukacji. Wydarzenie odbyło się na Wydziale Farmaceutycznym Uniwersytetu Medycznego.
Dr hab. Robert Zymliński, prodziekan ds. innowacji i rozwoju w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu podkreślił, że kluczowe jest racjonalne wprowadzanie AI, które powinno być dobrze zaplanowane i dostosowane do rzeczywistych potrzeb zdrowotnych pacjentów.
– Relacja pomiędzy zaletami a ryzykiem jest pochodną tego, jak racjonalnie będziemy ją wprowadzać – dodał dr hab. Robert Zymliński.
Prodziekan podkreślił, że tematyka sztucznej inteligencji w medycynie jest aktualna i wszechobecna.
Prof. Marcin Gruchała, rektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, przewodniczący KRAUM (Konferencja Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych), podkreślił, że AI już teraz wspiera medyków w codziennej pracy, a studenci i nauczyciele również korzystają z jej elementów.
– AI niesie ogromne szanse na to, że będzie nam się lepiej, łatwiej funkcjonować – dodał prof. Marcin Gruchała.
– Takie wydarzenia jak ta konferencja pokazują potrzebę odejścia od tradycyjnych metod dydaktycznych na rzecz nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji – mówi Mateusz Sus, firma BDPolska, która jest właścicielem programowania Wirtualna Klinika,
Konferencja „MedTech czy TechMed? Driven by AI” zorganizowana została przez Uniwersytet Medyczny wraz z Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym we Wrocławiu, pod patronatem Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych (KRAUM) oraz ARAW.