Setki spotkań, nowe kontakty biznesowe, misje gospodarcze i obecność w najważniejszych światowych wydarzeniach – to efekty samorządowego projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”. Podczas konferencji prasowej marszałek Paweł Gancarz oraz wicemarszałek Michał Rado przedstawili założenia nowej edycji projektu.
– Dolnośląscy przedsiębiorcy mają niezwykły potencjał, chcą się rozwijać i zdobywać światowe rynki. Dlatego zadecydowaliśmy o kontynuacji jednego z pierwszych w kraju, regionalnego programu, który taki rozwój gwarantuje – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
– Nową edycję rozpoczynamy od misji do Toronto, gdzie podczas targów Collision 2024 nasi regionalni przedsiębiorcy zaprezentują się wśród potencjalnych partnerów z całego świata – mówi wicemarszałek Michał Rado.
Poznaliśmy również przedsiębiorców, którzy będą mieli szansę zaprezentowania się podczas czerwcowych targów Collision 2024 w Toronto.
– Jest to niesamowite wydarzenie, które pozwala nam wyprzedzić konkurencję o krok, albo nawet i o kilka kroków – mówi Kacper Budnik, prezes spółki BZB UAS.
– Na pewno otwiera to nam nowe możliwości, nowe kanały dystrybucji – mówi Katarzyna Lechowicz, PM firmy IDENTT.
Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza
Zrealizowany w latach 2020-2022 projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” objął w sumie 145 przedsiębiorców, którzy w ramach 13 zagranicznych misji odbyli niemal 400 spotkań biznesowych. Szacowana przez uczestników działań projektowych wartość kontraktów dotychczas wyniosła ponad 5,3 miliona zł, a informacja o projekcie i uczestniczących w nim firmach skutecznie dotarła do ponad 6,4 mln osób. Kolejna edycja „Going Global” planowana jest na najbliższe 2 lata. Projekt będzie kontynuacją najlepszych praktyk i doświadczeń poprzedniej edycji. Samorząd województwa chce wychodzić naprzeciw realnym potrzebom dolnośląskich przedsiębiorców, wsłuchiwać się w ich głos i uwzględniać ich uwagi.
Aby kolejna edycja projektu jeszcze lepiej odpowiadała zapotrzebowaniu i priorytetom dolnośląskich przedsiębiorców Wydział Współpracy z Zagranicą urzędu marszałkowskiego, który jest liderem projektu, zorganizował specjalne ankiety skierowane do dolnośląskich przedsiębiorców zainteresowanych uczestnictwem. Dzięki nim, a także późniejszym dedykowanym rekrutacjom, następuje selekcja umożliwiająca jak najlepsze dopasowanie profilu działalności poszczególnych firm do konkretnych wydarzeń targowych, gdzie będą mogły się prezentować.
Olimpiada Technologii w Kanadzie
Przed nami pierwsze wielkie wydarzenie – targi „Collision 2024” w Toronto, które nazywane jest Olimpiadą Technologii. W ubiegłym roku zgromadziło 230 partnerów, 865 inwestorów i 36 000 uczestników ze 118 krajów. Wydarzenie ma charakter globalny, a jego celem jest pokazanie, jak technologia wpływa na biznes oraz społeczeństwo. Podczas targów odbywają się wystąpienia, dyskusje oraz debaty na temat innowacji, różnorodności i transformacji. Prelegentami są liderzy z sektorów bankowości, finansów, doradztwa, ochrony zdrowia czy edukacji.
Strategicznymi partnerami wydarzenia są instytucje rządowe oraz organizacje branżowe, a skierowane jest ono głównie do branż związanych z nowymi technologiami, medycyną, przemysłem 4.0, surowcami naturalnymi i zielonym ładem. Wśród dolnośląskich przedsiębiorców, którzy będą mieli okazję zaprezentowania się podczas tego wydarzenia oraz nawiązania cennych kontaktów biznesowych znalazły się m.in. CRP EDU Sp. z o.o., OGMA, Identt Sp. z o.o. i Soft Power Sp. z o.o.
Going Global 4.0 zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla ok. 300 przedsiębiorców. Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.
Mat. Pras./Inf. Wł.