Rozwój kolei na Dolnym Śląsku

fot. Radio Rodzina

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego odbyło się dzisiaj spotkanie, w którym udział wzięli Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Piotr Malepszak, Wiceminister Infrastruktury, a także wojewódzcy i lokalni radni oraz przedstawiciele marszałkowskich spółek związanych z infrastrukturą, czyli Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Kolei Dolnośląskich. Rozmawiano o inwestycjach, skróceniu czasu przejazdów pociągów i dalszym rozwoju kolei na Dolnym Śląsku.

Spotkanie z Piotrem Malepszakiem skomentował Marszałek Województwa Dolnośląskiego – Paweł Gancarz.

Wiceminister Piotr Malepszak podkreślił, że województwo dolnośląskie jest najbardziej rozwinięte pod kątem kolei w Polsce, o czym świadczą liczby. W ciągu ostatnich 15 lat liczba pasażerów wzrosła o 200 procent, co jest krajowym rekordem. Podczas spotkania politycy rozmawiali na temat planów krótko- i średnioterminowych dzięki którym na Dolnym Śląsku będzie można uzyskać jeszcze lepsze parametry infrastruktury i zwiększyć liczbę pociągów wożących mieszkańców regionu.

– W mojej ocenie Koleje Dolnośląskie, biorąc pod uwagę ponowne pojawienie się Urbancard, ma realną szansę na przewiezienie w tym roku powyżej 20 milionów pasażerów. Kiedy doliczymy do tego Intercity i Polregio, łącznie wszyscy przewoźnicy zabiorą na pokład swoich pociągów nawet 40 mln pasażerów. W perspektywie dwóch lat może być to już około 50 mln osób. Stąd, biorąc pod uwagę te liczby, musimy być gotowi z całą regionalną infrastrukturą – dodaje Piotr Malepszak.

Jeszcze w tym roku rozpocznie się remont na linii Kłodzko – Kudowa Zdrój. Dzięki temu czas przejazdu trasą Wrocław – Kudowa Zdrój skróci się do ok. 1h 45 min. W przyszłym roku odnowiona zostanie też części linii z Legnicy przez Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów do Kamieńca Ząbkowickiego. To również pozwoli to na znaczne skrócenie czasu przejazdu. Dzięki temu będzie można zwiększyć liczbę połączeń kolejowych i poszerzyć ofertę dla pasażerów.

Podczas spotkania poruszone zostały też tematy budowy czwartego toru estakady grabiszyńskiej i wykorzystania towarowej obwodnicy Wrocławia pod ruch pasażerski. Jednak to plany rozwoju infrastruktury kolejowej były głównym tematem rozmów.

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content