Wrocławski przewoźnik rozpoczął testowanie autobusu NesoBus z napędem wodorowym. Pojazd wyruszył w trasę linii 142 (Paprotna-Jarnołtów), obsługując ruch pasażerski. Przez najbliższy miesiąc spotkamy go także na innych liniach.
MPK Wrocław nieustannie dąży do poprawy jakości życia mieszkańców i redukcji zanieczyszczeń. Przewoźnik pracuje nad efektywnym wykorzystywaniem energii poprzez systemy rekuperacji oraz możliwości jej pozyskiwania z odnawialnych źródeł.
– Bodźcem, który popycha nas w tym kierunku, są dyrektywy unijne, a także wymogi ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, które nakładają na samorządy i przewoźników takich jak my wymóg posiadania stosownego poziomu pojazdów zero– i niskoemisyjnych – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
To pierwszy tego typu autobus wyprodukowany w naszym kraju. Nieopodal zajezdni MPK Wrocław przy ul. Obornickiej buduje się stacja tankowania wodorem. Katarzyna Piec z firmy PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy, wyjaśnia jak działa napęd paliwem wodorowym.
Jak prowadzi się taki autobus? Mówi nam kierowca MPK Wrocław, Wojciech Dębski.
W środku pojazdu znajdują się wygodne fotele, klimatyzacja, ekrany informacyjne oraz stacje do bezprzewodowego ładowania telefonów.
Przewoźnik stara się obecnie o dotację na zakup autobusów elektrycznych zasilających flotę MPK Wrocław m.in. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Finansowanie pozwoli na zelektryfikowanie kolejnych dwóch, po linii K, linii autobusowych we Wrocławiu.