MPK Wrocław informuje, że w związku z planowanym zakończeniem prac związanych z wymianą torowiska w trzech kluczowych lokalizacjach: na Powstańców Śląskich, Kazimierza Wielkiego oraz na Szczytnickiej, od nowego roku szkolnego na swoje stałe trasy wracają tramwaje, które dowożą pasażerów do centrum miasta.
Inwestycje były realizowane w ramach programu naprawy torowisk TORYwolucją. Ten prowadzony jest przez cały rok, jednak największe inwestycje musiały zostać przeprowadzone w wakacje. To właśnie ten okres jest jednym z bezpieczniejszych momentów na zamknięcie skrzyżowań, które rezonują na komunikację w całym mieście.
Centrum już w pełni przejezdne!
MPK Wrocław w czasie remontu wykonało wymianę torowiska na 200-metrowym odcinku ulicy Kazimierza Wielkiego, rozjazdów w kierunku ulic Widok i Szewskiej oraz fragmentu torowiska na ulicy Szewskiej. Cała inwestycja kosztowała 3,7 mln złotych brutto. Wznowienie ruchu tramwajów w centrum zaplanowano na 1 września. To oznacza, że tego dnia od porannych wyjazdów na swoją stałą trasę wrócą tramwaje: 6 i 7. Pozostałe linie kursujące w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego (3, 10, 11, 12, 13, 18) powróciły na swoje trasy 15 sierpnia.
Tramwajem na Krzyki
Wakacyjne remonty dotknęły również torowiska na Powstańców Śląskich, a dokładniej fragmentu od Zaolziańskiej do Piłsudskiego. W tym miejscu założono całkowitą wymianę nawierzchni stalowej torowiska wraz z zabudową. Torowisko zaplanowano na istniejącej płycie betonowej – z zabudową przejść oraz skrzyżowania z ul. Swobodną nawierzchnią betonową oraz kostką granitową z rozbiórki na pozostałych odcinkach. Na wysokości przystanku Zaolziańska założono wymianę szyn wraz z dosypaniem tłucznia. Koszt inwestycji to 4,8 mln zł.
Na tym odcinku wznowienie ruchu tramwajów również ma się odbyć 1 września 2024. Na swoje stałe trasy wrócą tramwaje: 2, 5, 6, 7, 14, 17, 20 oraz autobusy: A, D, 247, 248, 257 i 602.
Na Szczytnicką wracają tramwaje, uruchomienie ruchu samochodowego za 2 tygodnie
Ostatni z zaplanowanych remontów objął ulicę Szczytnicką, która pochłonęła 5,1 mln zł. W tym miejscu oprócz wymiany torowiska wraz z podbudową i odwodnieniem, zostały położone maty wibroizolacyjne, które mają zapobiegać hałasom na które uskarżali się mieszkańcy.
Korekty tras związane z remontem na ulicy Szczytnickiej były stosunkowo niewielkie. Tramwaje przez ten czas kursowały objazdami przez pl. Społeczny i Sienkiewicza. Od porannych wyjazdów 1 września 2024 roku na swoją trasę wrócą linie numer 2, 10 i 12, jednak autobusy linii 111, 253, 255 jeszcze przez 2 tygodnie pozostają na trasach objazdowych.
Na 31 sierpnia zaplanowano również otwarcie Mostu Szczytnickiego. To oznacza, że na swoje trasy wrócą tramwaje linii: 9,13 i 17 oraz autobusy linii 115.
Nie zwalniamy tempa – kolejne, mniejsze inwestycje w drodze
Koniec lata nie oznacza jednak, że kończymy remonty! Jesienią będziemy prowadzić kolejne inwestycje, jednak w taki sposób, by nie wpływać na kursowanie tramwajów i autobusów. Zaczynamy od skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską. 1 września zostanie zawieszony ruch tramwajowy na ul. Grabiszyńskiej (od pl. Legionów do FAT) aby bezpiecznie zamontować nakładki na torowisko dla ruchu wahadłowego tramwajów. Dzięki temu, z pierwszym dzwonkiem tramwaje będą kursowały już bez zakłóceń, mimo że będziemy prowadzili prace remontowe na często uczęszczanym torowisku. W niedzielę (1 września) zostaną zmienione trasy linii 4, 5 (zawieszona), 11, 14 (zawieszona) powstanie 75 i 704. Po tych krótkich zmianach wracamy do regularnego kursowania.
Mat. Pras.