Nauczyciele a wyzwania pracy z dziećmi migrantami
3 października 2024fot. Radio Rodzina
Od 1 września 2024 r. dzieci uchodźcze z Ukrainy są objęte obowiązkiem szkolnym. W związku z tym, klasy w polskich szkołach stały się jeszcze bardziej multikulturowe niż do tej pory. Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, by poszerzyć wiedzę i kompetencje nauczycieli dotyczące prowadzenia klas mieszanych zorganizował konferencję naukową.
W obecnych czasach nauczyciele w Polsce coraz częściej stają przed wyzwaniem pracy z uczniami obcojęzycznymi i pochodzących z różnych krajów. Ta sytuacja i głosy nauczycieli sprawiły, że Dolnośląski Ośrodek Szkolenia Nauczycieli postanowił zorganizować całodniową konferencję, podczas której nauczyciele poszerzą swoją wiedzę na temat prowadzenia klas multikulturowych.
W czwartek (03.10) nauczyciele z różnych stron Dolnego Śląska spotkali się na konferencji pt. „Doświadczenia migracyjne a system edukacji”. O szkoleniu mówi Leszek Stempel – konsultant DODN we Wrocławiu.
Dyrektor DODN we Wrocławiu – dr Katarzyna Pawlak-Weiss – zaznacza, że patrząc na to, że jest potrzeba, by poszerzać wiedzę nauczycieli na temat prowadzenia klas multikulturowych.
Na konferencji pt. „Doświadczenia migracyjne a system edukacji” była też obecna Małgorzata Kaziuk – nauczyciel, konsultant w DODN we Wrocławiu. W trakcie rozmów powiedziała czym różni się praca z dziećmi migrantami, a dziećmi polskimi.
Nauczyciele, którzy przybyli na konferencję opowiedzieli co nimi kierowało, by się na niej pojawić.
Większość nauczycieli zaznacza, że w ich klasach nie występuje dyskryminacja pomiędzy dziećmi. A jeśli już, to są to pojedyncze przypadki. Wielu z nich też stara się prowadzić lekcje w taki sposób, aby i polskie i zagraniczne dzieci czuły się na zajęciach dobrze.