Nowa płyta postojowa na 12 samolotów, droga szybkiego dojazdu, nowa mierząca 2,5 km droga kołowania, płaszczyzna do odladzania – to powstanie na mocy umowy Portu Lotniczego Wrocław z firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., która będzie wykonawcą przebudowy strefy operacyjnej lotniska. O największej inwestycji w historii lotniska, zimowej siatce połączeń, a także wyzwaniach rozmawiamy z Karolem Przywarą – Prezesem Portu Lotniczego Wrocław.
-To krok milowy w planach rozwojowych Portu Lotniczego Wrocław, umożliwiający jego dalszy dynamiczny rozwój, zarówno w obszarze obsłużonych pasażerów, jak i realizowanych operacji lotniczych.
Od 26.10.2025 r. do 4.12.2025 r. lotnisko zostanie zamknięte. Decyzję poprzedziły konsultacje z przewoźnikami i partnerami biznesowymi.
-To była trudna decyzja, ale będziemy Portem Lotniczym 2.0 – zaznacza prezes.
Co nowego w zimowej siatce połączeń?
Prezesa pytaliśmy także, jakim zainteresowaniem cieszy się międzynarodowe połączenie do Seulu?
Co z połączeniem do Ameryki Północnej?
Prezesa Karola Przywarę pytaliśmy także o destynację życia i kolejne zadania jako szefa lotniska.
Wartość inwestycji to ponad 376 milionów złotych netto. Na jej realizację pozyskano dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę na lata 2021 – 2027”, wynoszące 175 milionów złotych. Celem jest zwiększenie możliwości operacyjnych na potrzeby lotnictwa cywilnego i wojskowego.
POSŁUCHAJ: