Dolny Śląsk nawiązuje kontakty w Hiszpanii. Przedsiębiorcy na Madrid Tech Show
17 października 2024Mat. Pras.
Madrid Tech Show to prestiżowe targi technologii i telekomunikacji, które corocznie gromadzą wiodące firmy z branży nowoczesnej komunikacji i łączności. W ramach projektu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja dolnośląskich przedsiębiorców” w misji gospodarczej uczestniczyły firmy z Dolnego Śląska oraz radni Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Przedstawiciele świata nowych technologii związanych z telekomunikacją i łącznością po raz czwarty mogli wziąć udział w prestiżowych targach Madrid Tech Show. Dla sektora technologicznego to przede wszystkim okazja do wymiany doświadczeń i innowacji technologicznych, ale także nawiązania nowych kontaktów biznesowych, bo targi gromadzą ponad 18 000 specjalistów z branży, wśród nich są także przedstawiciele przedsiębiorstw z Dolnego Śląska.
– Wspieramy naszych klientów w rozwijaniu swoich biznesów za pomocą dedykowanych systemów. Działamy głównie na rynku polskim, ale jesteśmy w trakcie tworzenia nowego produktu, który ma być dostosowany do globalnej sprzedaży. Przyjechaliśmy na targi, żeby na bazie tego zdobyć doświadczenie i poszukać parterów, z którymi będziemy mogli nawiązać współpracę – mówi Daniel Urban, Sente S.A.
Na całe wydarzenie składa się sześć specjalistycznych targów podzielonych tematycznie. Kluczowe tematy obejmują sztuczną inteligencję, marketing cyfrowy, tworzenie przedsiębiorstw mądrzejszymi oraz procesu automatyzacji.
– Obecność dolnośląskich przedsiębiorców to przede wszystkim możliwość wypromowania swoich produktów, nawiązywania kontaktów biznesowych, a dla nas jako regionu ma to ogromne znaczenie, bo chcemy, żeby nasze firmy stale się rozwijały. Z rozmów z przedsiębiorcami wynika, że nie mamy się powodów do kompleksów, bo produkty firm z naszego regionu są na europejskim i światowym poziomie – podkreśla Cezary Przybylski, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
32% uczestników targów to dyrektorzy generalni lub kierownicy najwyższego szczebla, wydarzenie przyciąga największe firmy takie jak IBM, PayPal i Huawei. Madrid Tech Show to okazja do spotkania liderów innowacyjni oraz specjalistów m.in. z zakresu e-commerce.
– My jako agencja reklamowa zajmujemy się między innymi social mediami. Tutaj staramy się pozyskać nowe kontakty, żeby rozwijać się dalej. Mamy już kilka pomysłów i nowe współprace. Tu szukamy również nowych rozwiązań, które pozwolą nam wybić się na rynku i wyróżnić wśród konkurencji – dodaje Małgorzata Perczyńska, Monę Sp. z o.o.
– Dolnośląskie firmy udowadniają, że stają się na Dolnym Śląski takim hubem technologicznym, a to oznacza, że przedsiębiorcy, którzy chcą inwestować w naszym regionie mogą liczyć na obsługę firm, które działają na rynku nowych technologii w sposób nowatorski – zaznacza Monika Włodarczyk, radna Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Udział w misjach gospodarczych w ramach projektu „Going Global” dla przedsiębiorców jest bezpłatny. Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.
Mat. Pras.