Wrocław i Dolny Śląsk to polska Dolina Krzemowa

fot. Radio Rodzina

Dziesięciu dolnośląskich przedsiębiorców wzięło udział w targach TechCrunch w San Francisco w ramach projektu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja dolnośląskich przedsiębiorstw”. Delegacja z Dolnego Śląska wzięła udział w wydarzeniu po raz pierwszy w historii. Targi w USA skierowane są dla startup’ów w specjalizujących się w obszarach technologii oraz rozwoju. Firmy mogą prezentować swoje produkty oraz szukać potencjalnych inwestorów.

-Najważniejsze jest, że nasi przedsiębiorcy mogli zaprezentować się na targach w San Francisco. Nie mamy się czego wstydzić. Miejmy nadzieję, że te projekty uzyskają element nowoczesności na rynku światowym. Bardzo w to wierzę, bo Wrocław i Dolny Śląsk to także polska Dolina Krzemowa, mówi Wojciech Bochnak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

-Są już pierwsze efekty udziału w targach TechCrunch w San Francisco. Nasi przedsiębiorcy nawiązali biznesowe kontakty, mówi Tymoteusz Myrda – radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Dolina Krzemowa to światowa stolica innowacji. Swoją siedzibę mają tu znaczący gracze amerykańskich firm technologicznych, m.in. Google, Apple, Facebook, Intel, HP, Netflix czy eBay.

W targach uczestniczyła firma Bang Proof, specjalizująca się w technologii bezpieczeństwa osobistego, oferująca pierwsze na świecie certyfikowane, miękkie kaski zaprojektowane specjalnie dla sportów wodnych. Michał Broniewicz dzieli się pierwszymi efektami po wydarzeniu TechCrunch w San Francisco.

Kacper Budnik z firmy OGMA, która specjalizuje się w nauczaniu szkół i szkolnictwie związanymi z systemami bezzałogowymi uczestniczy w projekcie Going Global już po raz kolejny.

-Projekt Going Global 4.0 to ogromna szansa i możliwość, z której korzystamy jako przedsiębiorcy. Najważniejsze, by korzystać z niego świadomie, dodaje, Kacper Budnik.

-Uczestnictwo w targach nie byłoby możliwe, gdyby nie projekt Going Global 4.0. To 28 misji gospodarczych dla naszych ponad 200 przedsiębiorców, którzy dzięki temu projektowi mogą swoje produkty prezentować i skutecznie sprzedawać nie tylko na rynek amerykański, ale i na rynki światowe – zaznacza Wojciech Bochnak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Delegacja odwiedziła także jedne z najlepszych uczelni na świecie Stanford i Berkeley. Radna Sejmiku Małgorzata Calińska-Mayer zaznacza, że wyjazd był bardzo owocny dla dolnośląskich przedsiębiorców. -Warto, by kolejne firmy miały możliwość uczestniczenia w projekcie.

Projekt Going Global 4.0 skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Realizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego jako partner wiodący przy współpracy z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej.

Going Global 4.0 to już druga edycja jednego z pierwszych w kraju, regionalnych programów internacjonalizacji przedsiębiorstw skierowanych do sektora dolnośląskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt został dofinansowany w 70% ze środków UE. W ramach projektu samorząd województwa zorganizuje łącznie 28 misji gospodarczych na zagraniczne rynki i pokryje koszty udziału w misjach dla dolnośląskich przedsiębiorstw.

POSŁUCHAJ ROZMOWY Z WICEMARSZAŁKIEM WOJCIECHEM BOCHNAKIEM:

ZOBACZ TAKŻE:

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content