Jak Wrocław postrzegają turyści? 80% ankietowanych chciałoby tu żyć

fot. Radio Rodzina

Departament Marki Miasta przedstawił raport wizerunkowy Wrocławia. Wynika z niego, że 95% ankietowanych kojarzy Wrocław z mostów, wysp, krasnali, Panoramy Racławickiej, wydarzeń kulturalnych czy ZOO. Badani doceniają potencjał akademicki i biznesowy Wrocławia, jak również przyjazną atmosferę.

W styczniu tego roku Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przeprowadził badanie na próbie ponad 1000 osób (wyłączając mieszkańców Wrocławia) o tym, jak odbierany jest Wrocław. Wynika z niego, jakie czynniki przyciągają przyjezdnych do stolicy Dolnego Śląska.

Mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta w UM Wrocławia.

Wyniki badania posłużą budowaniu strategii miasta na kolejne lata. Jak zaznacza Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, ma to przełożenie na rozwój biznesu we Wrocławiu, a także pracę nad obszarami, które można jeszcze poprawić.

– Zaskoczyła nas skala osób, które spontanicznie wskazują Wrocław jako miejsce do przeprowadzki tutaj – dodaje Radosław Michalski.

Badanie wykonano w oparciu o badania socjologiczne za pomocą dedykowanej ankiety internetowej. Wrocław przygotował też nowy spot promocyjny pt. „Wrocław, miasto, w którym chce się żyć!”, który za jakiś czas będzie miał swoją premierę.

Fot. DD Radio Rodzina

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl