Rekordowy rok dla wrocławskiej turystyki – 6,6 miliona odwiedzających w 2024 roku
7 kwietnia 2025
fot. Radio Rodzina
Malownicze zabytki, 130 mostów, tętniące życiem bulwary i bogata oferta kulturalna sprawiły, że miasto stało się prawdziwym magnesem dla turystów z kraju i zagranicy. W ubiegłym roku miasto odwiedziło aż 6,6 miliona osób, czyli o 600 tysięcy więcej niż rok wcześniej.
– Ruch turystyczny ma bezpośredni wpływ na gospodarkę Wrocławia – mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.
– Turystyka często idzie przed biznesem – dodaje Radosław Michalski.
– W 2024 roku Wrocław odwiedziło aż 6,6 miliona turystów, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu do roku poprzedniego – mówi Janusz Bujko, szef grupy badawczej przygotowującej raport.
Największą grupę odwiedzających stanowili Polacy (74%), ale aż 26% turystów nocujących przyjechało z zagranicy. Najwięcej z Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii i Francji.
Na krajowej mapie ruchu turystycznego wyróżnia się województwo mazowieckie (ponad 464 tys. osób).
Największy ruch we Wrocławiu zarejestrowano w miesiącach wiosenno-letnich, od maja do sierpnia, oraz w grudniu, kiedy to padł rekord frekwencji – aż 700 tys. turystów oraz odwiedzających.
Najpopularniejsze atrakcje turystyczne
Wrocław oferuje szeroką gamę atrakcji, które przyciągają zarówno turystów krajowych, jak i zagranicznych. Mówi
Do najczęściej odwiedzanych miejsc należą:
- Ostrów Tumski
- Rynek i Ratusz
- ZOO
- Hydropolis
- Panorama Racławicka
- Kolejkowo
Ruch turystyczny ma bezpośredni wpływ na gospodarkę Wrocławia. Alfred Wagner, wicedyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia i prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Wrocław ma też ambitne plany na przyszłość – zarówno w kraju, jak i na rynkach odległych. Plany te obejmują skupienie się m.in. na rynku arabskim czy azjatyckim.
– Odra traktowana jest też jako jeden z głównych atraktorów i magnesów dla miasta Wrocławia – dodaje Alfred Wagner.
Eksperci podkreślają, że ten dynamiczny wzrost to efekt skutecznej promocji oraz rosnącej popularności Wrocławia jako atrakcyjnej destynacji całorocznej.