Letnie wyprzedaże – UOKiK o reklamacjach i zwrotach

Fot. pixabay.com

Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiemy decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić nas do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują konsumentom w sezonie letnich obniżek.

Mówi Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezes UOKiK przypomina, iż kupującym przysługują prawa z tytułu rękojmi bądź gwarancji towaru.

Informacje w stylu „produkty przecenione nie podlegają reklamacji” są bezprawne – informuje urząd. Reklamację składamy u sprzedawcy, najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas.

mat. pras. / UOKiK

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content