Szkolenie dla fotografów i kamerzystów obsługujących uroczystości religijne
15 października 2024Foto: https://pixabay.com/
Od stycznia 2018 r. w archidiecezji wrocławskiej obowiązują nowe zasady przygotowywania materiałów fotograficznych i filmowych podczas uroczystości religijnych. Fotografowie i kamerzyści będą musieli przejść specjalne szkolenie, a proboszczowie będą mogli poprosić ich o okazanie legitymacji potwierdzającej ukończenie kursu.
Program szkolenia składa się z czterech części i został właśnie zatwierdzony przez metropolitę wrocławskiego. Dwie pierwsze będą obejmowały wiedzę teoretyczną oraz normy prawne, dotyczące kamerzystów i fotografów. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia z zakresu liturgiki i teologii, zdobywając m.in. wiedzę na temat udzielania sakramentów i sakramentaliów czy na temat przestrzeni liturgicznej ze szczególnym uwzględnieniem prezbiterium jako miejsca zarezerwowanego dla przewodniczącego liturgii i posługujących. Następnie zostaną im zaprezentowane najważniejsze punkty wskazań Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego KEP, dotyczące fotografowania i filmowania podczas celebracji liturgii.
Kolejny etap odbywać się będzie w jednej ze świątyń, gdzie na zaaranżowanych sytuacjach zostaną zaprezentowane przykłady zachowań pozytywnych i negatywnych wraz z komentarzem fotografa kościelnego. Na zakończenie przewidziany jest egzamin weryfikujący wiedzę uczestników. Szkolenie z upoważnienia metropolity wrocławskiego będzie prowadzić grupa medialna Johanneum i odbywać się będą raz na kwartał.
Najbliższe szkolenie odbędzie 16 listopada 2024 r. (sobota) w sali nr 3 Centrum Duszpasterskiego Archidiecezji Wrocławskiej (ul. Katedralna 4). Zajęcia rozpoczną się o godz. 9.00. Kurs jest jednodniowy. Chętni do udziału w szkoleniu w powyższym terminie mogą się zapisywać wysyłając do 6 listopada 2024 r. zdjęcie w formacie jpg (takie, jakie ma być zamieszczone na legitymacji potwierdzającej odbycie szkolenia) oraz danych (imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania) na adres: rafal.kowalski@radiorodzina.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń. Wysłanie niepełnych danych lub przesłanie ich po terminie skutkuje brakiem przyjęcia zgłoszenia.
Decyduje kolejność zgłoszeń. Wysłanie niepełnych danych lub przesłanie ich po terminie skutkuje brakiem przyjęcia zgłoszenia.