Szkolenie dla fotografów i kamerzystów obsługujących uroczystości religijne

Foto: https://pixabay.com/

Od stycznia 2018 r. w archidiecezji wrocławskiej obowiązują nowe zasady przygotowywania materiałów fotograficznych i filmowych podczas uroczystości religijnych. Fotografowie i kamerzyści będą musieli przejść specjalne szkolenie, a proboszczowie będą mogli poprosić ich o okazanie legitymacji potwierdzającej ukończenie kursu.

Program szkolenia składa się z czterech części i został właśnie zatwierdzony przez metropolitę wrocławskiego. Dwie pierwsze będą obejmowały wiedzę teoretyczną oraz normy prawne, dotyczące kamerzystów i fotografów. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia z zakresu liturgiki i teologii, zdobywając m.in. wiedzę na temat udzielania sakramentów i sakramentaliów czy na temat przestrzeni liturgicznej ze szczególnym uwzględnieniem prezbiterium jako miejsca zarezerwowanego dla przewodniczącego liturgii i posługujących. Następnie zostaną im zaprezentowane najważniejsze punkty wskazań Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego KEP, dotyczące fotografowania i filmowania podczas celebracji liturgii.

Kolejny etap odbywać się będzie w jednej ze świątyń, gdzie na zaaranżowanych sytuacjach zostaną zaprezentowane przykłady zachowań pozytywnych i negatywnych wraz z komentarzem fotografa kościelnego. Na zakończenie przewidziany jest egzamin weryfikujący wiedzę uczestników. Szkolenie z upoważnienia metropolity wrocławskiego będzie prowadzić grupa medialna Johanneum i odbywać się będą raz na kwartał.

Najbliższe szkolenie odbędzie 16 listopada 2024 r. (sobota) w sali nr 3 Centrum Duszpasterskiego Archidiecezji Wrocławskiej (ul. Katedralna 4). Zajęcia rozpoczną się o godz. 9.00. Kurs jest jednodniowy. Chętni do udziału w szkoleniu w powyższym terminie mogą się zapisywać wysyłając do 6 listopada 2024 r. zdjęcie w formacie jpg (takie, jakie ma być zamieszczone na legitymacji potwierdzającej odbycie szkolenia) oraz danych (imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania) na adres: rafal.kowalski@radiorodzina.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń. Wysłanie niepełnych danych lub przesłanie ich po terminie skutkuje brakiem przyjęcia zgłoszenia.

Decyduje kolejność zgłoszeń. Wysłanie niepełnych danych lub przesłanie ich po terminie skutkuje brakiem przyjęcia zgłoszenia.

Nasze audycje

Nasze audycje

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

Skontaktuj się z redakcją Radia Rodzina!

71 322 20 22 studio@radiorodzina.pl
Skip to content