Radosław Michalski: Myśląc o marce musimy widzieć przeszłość, czyli naszą tożsamość, i patrzeć w przyszłość
31 grudnia 2024fot. Radio Rodzina
Od czerwca w strukturze Urzędu Miasta Wrocławia funkcjonuje Departament Marki Miasta. Odpowiada on między innymi za komunikację oraz promocję i turystykę we Wrocławiu. Jakie współprace udało się nawiązać? Co sprawia, że do stolicy Dolnego Śląska przyjeżdża rocznie blisko 6 mln turystów?
Obejmujemy wydziały, biura i działy, które funkcjonowały już w strukturze magistratu. Połączono je w ramach nowej komórki, by poprawić to, czym coraz intensywniej zajmuje się nowoczesny urząd: kontaktem z mieszkańcami oraz instytucjonalnymi partnerami zewnętrznymi z naciskiem na sferę internetową. Mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Jednym z ostatnich wydarzeń było ponowne otwarcie Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu. Dzięki współpracy z Departamentem Marki Miasta wykonano faksymile Księgi Henrykowskiej, będącej zabytkiem kultury i języka polskiego.
– Otworzyła nam się fajna przestrzeń na Ostrowie Tumskim, która, myślę że przyciągnie ludzi na dłużej – dodaje R. Michalski.
W tym roku Wrocław otrzymał sporo nagród w obszarze komunikacji i promocji: m.in. nagrodę Złotego Lajka, a także nagrodę Międzynarodowego Komitetu Festiwali Filmów Turystycznych za najlepszy na świecie spot promujący miasto (spot pt. Wrocław miasto przygody).
Magnesem turystycznym w całej Europie są jarmarki bożonarodzeniowe. Ten wrocławski trwa do 7 stycznia. W Rynku oraz okolicach prezentuje się ponad dwustu wystawców, do tego stoiska gastronomiczne z regionu i Europy oraz atrakcje dla dzieci. Pytamy o środki bezpieczeństwa na tego typu wydarzeniach.
– Wrocławski Jarmark jest zabezpieczany, chociażby od strony ul. Świdnickiej są betonowe szykany utrudniające ewentualny wjazd. – tłumaczy dyrektor.
W tym roku nie będzie imprezy sylwestrowej w Rynku, natomiast przed nami jest Orszak Trzech Króli, którego miasto jest współorganizatorem. Na scenie zagra Arka Noego.
POSŁUCHAJ ROZMOWY: